HTC Vive Virtual Reality Headset including 2x Motion Controllers & 2x Lighthouses
HTC Vive’i põhiomadused
- Kaks OLED-ekraani, mõlema resolutsioon on 1 080 x 1 200 pikslit
- 110° vaatenurk ja sisseehitatud kaamera
- Reguleeritav peaümbris
- Prillisõbralik disain
- Võimalus vastata kõnedele Vive’i ära võtmata
- Nutikateadete kuvamine otse peakomplekti ekraanil
- 360° liikumisjälgimine integreeritud lasersensoritega
- Vaba liikumine 5 x 5 meetri suurusel alal
- Komplektis kaks VR-kontrollerit ja kaks baasseadet liikumisjälgimiseks
Vive: HTC uus VR-süsteem piiramatu meelelahutuse jaoks
Vive VR-süsteemi keskmes on HMD (head-mounted display) ehk tegelik VR-peakomplekt. Mugavuse tagamiseks on VR-peakomplektil reguleeritav rihm ning vahetatavad pehmendused ja ninapadi sobivad ka prillikandjatele. Komplekti kuulub ka 3,5 mm helipesa, et saaksid kõrvaklapid otse peakomplekti ühendada. Kuid HTC Vive pole pelgalt VR-peakomplekt!
Vive VR-süsteem pakub mitte ainult täielikku mänguelamust, vaid ka sukeldumist virtuaalreaalsusesse, mida nimetatakse Vive Reality! Seda võimaldavad kaks liikumisjälgimissensorit nimega „Lighthouse“, mis katavad 5 x 5 meetri suuruse ala. Selline mänguruum on saavutatav siis, kui baasseadmed on teineteisest viie meetri kaugusel, võimaldades mängijal vabalt ringi liikuda – kõik need liigutused jõuavad otse mängu!
Naudi Vive Reality’t turvaliselt HTC Chaperone’i süsteemiga
360-kraadine liikumisjälgimine võimaldab mängijatel ringi liikuda justkui „Star Treki“ holotekil. Kui lähened mänguala piirile, ilmub OLED-ekraanidele barjäär võrgustiku kujul. See tehnoloogia, mida tuntakse Chaperone’i süsteemina, on kohandatav tarkvaraseadete kaudu.
Chaperone aktiveerub automaatselt, kui mängija läheneb takistusele, kuid seda saab käsitsi aktiveerida ka VR-kontrollerite abil. Barjäär kuvatakse digitaalse võrguna, mis meenutab „Matrixi“ filmist tuntud maatriksit või „Troni“ virtuaalreaalsust. Lisaks võimaldab VR-peakomplekti integreeritud kaamera füüsilisi objekte virtuaalreaalsusesse tuua.
Liikumist jälgitakse 32 sensori abil, mis on peidetud VR-peakomplekti. Need edastavad iga liigutuse – olgu see pea pööramine või kiire kummardus –, suurendades oluliselt mänguelamust. Kahe lasersistaga (nn „Lighthouse“) saavutataksegi Vive’i tõeline tipptase, viies väga hea VR-peakomplekti täiuslikule tasemele.
Virtuaalreaalsuse kontrollerid ja Vive’i tehnoloogia
Kaks ergonoomiliselt kujundatud VR-kontrollerit toimivad sisendseadmetena, mis võimaldavad virtuaalkeskkonnaga suhelda. Sõltuvalt mängust või rakendusest võivad need kontrollerid esindada näiteks pintslit, tulirelva või tööriista autokomponentide kokkupanekuks. Kuna ka VR-kontrolleritel on liikumisjälgimise andurid, on nende asukoht alati mängu jooksul nähtav, tavaliselt eelmääratletud esemena, nagu pintsel või püstol.
VR-kontrolleritel on nimetissõrme jaoks päästikunupp, menüünupp ning suur ümmargune puutepadi. Juhtmevabad VR-kontrollerid on varustatud sisseehitatud akudega, mis kestavad kuni neli tundi, ja neid saab laadida Micro-USB-pordi kaudu. Reguleeritavad randmerihmad hoiavad kontrollerid kindlalt käe küljes.
HTC kasutab Vive’is OLED-ekraane, mis tagavad 110° vaatenurga ja peaaegu täiusliku värviedastuse resolutsiooniga 1 080 x 1 200 pikslit kummaski silmas. Mõlema ekraani värskendussagedus on 90 Hz ning motion-to-photon-viivitus on alla 20 ms. Visuaalse kvaliteedi parandamiseks kasutatakse 8x MSAA-silumist.
Motion-to-photon latency
See on aeg, mis kulub mängija liigutuste kuvamiseks VR-peakomplekti ekraanidel. Et aju usuks, et viibid teises kohas (nn presence), peab viivitus jääma alla 20 ms. Suurem latentsus vähendab VR-kogemuse kvaliteeti ja võib põhjustada iiveldust.
Interleaved reprojection
See tehnika kompenseerib lühiajalisi renderdamise viivitusi, et hoida motion-to-photon-viivitus alla 20 ms. Vajaduse korral kasutatakse varem renderdatud kaadreid, mida kohandatakse uue orientatsiooni järgi, selle asemel et uuesti tervet kaadrit arvutada.
Vive’i eriliseks omaduseks on võimalus ühendada nutitelefoniga, et kuvada teavitusi või tekstsõnumeid otse peakomplekti ekraanil. Tavalise kasutamise jaoks on soovitatav varuda umbes 1,5 x 2 meetrit vaba ruumi. Kui mõni mäng või rakendus nõuab suuremat ala, on see märgitud rakenduse tehnilistes andmetes.
HTC Vive’i süsteeminõuded
Et tagada mõlema OLED-ekraani (igaüks resolutsiooniga 1 080 x 1 200 pikslit) 90 Hz värskendussagedus, peab arvutisüsteem suutma jooksutada 90 kaadrit sekundis. HTC soovitab järgmisi miinimumnõudeid:
Minimaalsed süsteeminõuded
- Videokaart: AMD Radeon R9 290 või parem
- Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 970 või parem
- Protsessor: Intel Core i5-4590 / AMD FX-8350 või parem
- RAM: vähemalt 4 GB
- Videoväljund: HDMI 1.4 või DisplayPort 1.2
- USB-port: 1x USB 2.0 või uuem
- Operatsioonisüsteem: Windows 7 SP1 või uuem
- Umbes 1,5 x 2 meetrit vaba pinda
- Arvuti internetiühendusega ja tasuta Steam’i konto